Dieta

Innym ważnym składnikiem zdrowia jest zbilansowana dieta.Dieta Powinna ona mieć na celu zapewnienie wszystkich niezbędnych składników odżywczych, a do tego pasować do płci, wieku, wagi, trybu życia i preferencji chorego. Najlepiej jest zwrócić się do profesjonalnego dietetyka, który pomoże dobrać odpowiednie produkty. Ważne jest szczególnie dostarczanie sobie wapnia i witaminy D. Nie oznacza to nadużywanie nabiału, ale raczej sięganie po kiełki, zielone warzywa. Nabiał wcale nie jest najlepszym źródłem wapnia. Za takie uznawany jest między innymi coraz bardziej popularny szpinak. Do jogurtu naturalnego warto wrzucić nieco migdałów, które także są bardzo bogate w wapń. O mocne kości pozwali też zadbać wybierane przez wegetarian tofu.Dieta Do sałatki osoby cierpiące na osteoporozę powinny dodać rukolę. Źródłem wapnia są także: biała fasola, rzepa, brokuły, soja. Jak więc widać mniejsze szansę na skuteczne leczenie osteoporozy mają osoby na diecie wegańskiej lub wegetariańskiej. Niespożywanie mięsa wcale nie pogorszy naszego stanu, jednak rezygnacja z warzyw, które są źródłem wapnia i wielu witamin już tak. Najlepiej jest zrezygnować z używek i mocno przetworzonych, sztucznych produktów. Osoby z osteoporozą nie polubią się z napojami gazowanymi i sztucznymi, słodzonymi sokami. Warto dbać o wapń w diecie, o duże ilości warzyw, ponieważ dieta może mieć spory wpływ na rozwój choroby. Używki zanieszczyczają nasz organizm, przez co także pogarszają stan. W każdej chorobie lepiej z nich zrezygnować i oczyścić organizm.

Artykuł dzięki: